1030 Views

Pierwszy suw w pracy silnika dwusuwowego

motoryzacja (25)Pierwszy z dwóch suwów charakteryzuje się działaniem ssąco-sprężającym. W tej fazie do cylindra jest przetłaczany ładunek, który przedtem został już sprzężony wstępnie w korbowej skrzyni. W drugiej fazie, po przymknięciu przez tłok wszystkich kanałów, ładunek jest sprężany. Kiedy tylko kanał dolotowy zostanie zassany, do skrzyni korbowej zasysany jest kolejny, świeży ładunek.
Jednakowoż, opis, który tutaj przedstawiłem, ma się nieco inaczej, niż rzeczywisty proces przebiegający w silniku. Ładunek, który zapełnia cylinder miesza się ze spalinami podczas ich wypychania. Konsekwencją takiego stanu rzeczy jest wylot części ładunku bez konsekwentnego jego spalenia. Pewna ilość spalin pozostaje natomiast w cylindrze, co znacznie pogarsza wydajność całego procesu. Oto największa wada silnika dwusuwowego, której nie zdołała wyeliminować nawet dzisiejsza motoryzacja. Co prawda, teoretycznym rozwiązaniem byłoby wprowadzenie zaworów, które sterowałyby wymianą ładunku. Niestety, jest to zaledwie połowiczne rozwiązanie problemu.

About the author:
Has 206 Articles

RELATED ARTICLES

Back to Top